Saltar ao contido principal

PROPOSTA DE TRABALLO POR CURSOS


A idea de plantexarnos que os alimentos están vivos ten un dobre sentido. Están vivos porque son seres vivos, xa sexan animais ou plantas. Teñen vida porque cumpren as tres funcións vitais: nutrición, relación e reprodución. Posto que falamos de alimentos, é dicir comida, no momento de ser inxeridos poden estar ou non vivos. Esto depende do tipo de alimento e sobre todo do ser vivo que o vai a consumir. Os animais salvaxes aliméntanse doutros animais vivos. O home acostumouse a cociñar os alimentos. A excepción son a maioría das froitas que se consumen crúas.
Por outro lado no proxecto do ano anterior (17/18) fixemos que unha serie de alimentos cobrasen vida, no sentido de animalos. Tratábanse de mascotas en oito cores distintas que dotamos de vida: ollos, nariz, boca, brazos, pernas…
En resumo VIDA de SER VIVO e vida de PERSONAXE ANIMADO.
A pregunta de: DEIXARANSE MANIPULAR? Tamén xoga ao dobre sentido. Manipular de tocar, coller, cortar… e manipular de deixarse convencer para mostrar unha cara máis amable (mediante a publicidade). Nos anuncios publicitarios manipúlanse físicamente os alimentos para que semellen ser mellores.
Ás veces tamén manipulamos alimentos privándoos dos seus nutrientes orixinais. Deixan de ser tan naturais ou sanos como ao principio. Manipular como sinónimo de cociñar é un xeito bastante acertado para loitar contra as enfermidades que se transmitan mediante alimentos vivos.
Os alimentos ás veces déixanse manipular pero nós tamén. Mediante a publicidade engañosa ou a manipulación durante o cultivo.
Queremos alimentos sanos e naturais. Non queremos que se deixen manipular.
Este ano queremos apostar pola influenza entre distintos seres vivos dentro do seu hábitat. Crear ecosistemas onde a flora e a fauna sexan as protagonistas.
Estudaremos a relación entre o movemento da terra (translación) que propicia as distintas estacións do ano, e os produtos característicos de cada unha delas.
Elexiremos catro árbores distintas e contemplaremos os cambios que se producen nelas ao longo das estacións.
O traballo na etapa de EI será a de estudar as distintas árbores ou froitas:
3 ANOS: LARANXEIRO (laranxas, flores do laranxo, tronco…).
4 ANOS: CASTIÑEIRO (castañas, follas do castiñeiro, tronco…).
CABAZAS (sementes, plantación…).
5 ANOS: CIROLEIRA (cirolas, flores da ciroleira, tronco…).
CEREIXO (cereixas, flores do cereixo, tronco…).
En EP de 1º a 3º traballarán sobre a FAUNA elaborando distintos animais con materiais de refugallo:
1º EP: Animais aéreos.
2º EP: Animais acuáticos.
3º EP: Animais terrestres.
De 4º a 6º de EP farán traballos en papel e/ou en formato maqueta:
4º EP: Ciclo da auga.
5º EP: Reciclaxe (tipos de contenedores…).
6º EP: Minimizar a contaminación dos alimentos + Hixiene persoal e alimentaria + Publicidade alimentaria

Publicacións populares deste blog

Limpeza da praia da Concha

Que día tan axetreado! Esta mañá fomos a facer unha labor moi dura, limpar a praia da Concha, en Cee. Decidimos limpar todo o lixo que alí atopábamos (moito máis do esperado), xa que o 8 de xuño, foi o Día Mundial dos Oceanos. Ademáis está moi relacionado co noso proxecto deste curso.  Con esta actividade tamén levamos a cabo un challenge (ou un reto) que se está a promover nas redes sociais. O challenge consiste en que o máximo número de persoas limpen as praias das nosas costas e promocionar o desenvolvemento sostible. E como nos gustan tanto os retos, e para un que era realmente útil, decidimos facelo.  Cando rematamos, chamamos ao Concello de Cee para ver se nos podía axudar a recoller todo o lixo recollido, e temos que recoñecer, que foron rapidísimos, en 5 minutos estaban recollendo todo.  Na volta a clase, viñemos cantando o noso Hit "Recicla" para concienciar a poboación. Aquí vos deixamos unhas fotos do día :)

NOTICIAS SOBRE O RECICLAXE

Boas tardes, hoxe na hora de lingua castelá estivemos expoñendo as nosas noticias. Elaboramos diferentes noticias sobre o medio ambiente e o reciclaxe.  Damos paso ao noticieiro de 5ºB :)

Papeleras de reciclaxe para o patio :)

Como vos contábamos no post anterior, hoxe rematamos as nosas papeleiras de reciclaxe para o patio. Para poder elaboralas, empregamos 9 rodas, que limpamos, atornillamos e posteriormente pintamos como vedes nas imaxes.  Ademais, na nosa clase temos o privilexio, de constituír unha brigada de reciclaxe, que ten como obxectivo: concienciar sobre o reciclaxe, explicar aos máis pequenos/as como se recicla, e vixiar que todo o alumnado recolla e recicle para protexer e savagardar o noso medio.  Limpando as rodas, recen chegadas Seguimos limpando  As rodas atornilladas, coa axuda do noso preciado conserxe Suso, e algunha personiña que nos ven botar unha man. Hoxe tivemos que volver a limpalas, xa que estos días choveu moito Pequeno video do proceso :) Rodas pintadas Rodas cos carteis e con todo listo As nosas brigadas de hoxe listas para comezar coa súa labor!